BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Glitter Text
Make your own Glitter Graphics

Thursday, April 1, 2010

Akhir Zaman

Sekali lagi kita digemparkan dengan berita pembuangan bayi. Saya mengucapkan panjang bila menonton kekejaman manusia jahiliah yang hilang pertimbangan setelah memuaskan nafsu serakah mereka. Tiada lagikah perasaan belas kasihan dalam diri mereka setelah mereka mengandungkan bayi mereka selama 9 bulan? Tidakkah mereka merasakan tendangan-tendangan halus dan lembut dari rahim mereka selama 9 bulan itu? Tidakkah nadi mereka bersatu dengan nadi bayi yang dikandung itu? Apa perasaan mereka bila ditinggalkan bayi itu dalam balutan surat khabar? Tidak sedihkah mereka? Tidak hiba kah hati mereka? Bagaimana saya yang bercerita ini boleh mengalirkan air mata tapi tidak mereka yang melahirkan bayi-bayi itu? Zalim sungguh hati mereka. Apalah salahnya kalau bayi itu diletak di dalam kotak atau bakul sebaik-baiknya, dibalut dengan kain atau selimut seelok-eloknya, diberikan susu semulia-mulianya dan diletak di hadapan pintu saudara se-agama yang mungkin lebih memerlukan kasih sayang bayi itu dari mereka? Sekurang-kurangnya, dosa ketelanjuran itu habis di situ. Bukan saya menggalakkan perkara yang haram, tapi lebih baik begitu kan daripada digonggong anjing merata-rata? Dari terapung di air busuk longkang?
Sesungguhnya kita sudah menghampiri akhir zaman. Tiada segan dan silu dengan maksiat, tiada belas kasihan dengan darah daging sendiri. Begitu ramai yang inginkan zuriat tapi belum diberikan rezeki itu oleh ALLAH, tapi ada yang diberikan rezeki itu, membuangnya tanpa perasaan. Bila saya pandang anak-anak saya, selalu saya bayangkan apa akan berlaku pada saya sekiranya ALLAH mengambil semula salah seorang dari mereka. Yang saya boleh fikirkan, mungkin saya boleh jadi gila! Sekiranya ada yang terbaca ruangan saya ini & mempunyai niat untuk membuat perkara jahil itu, fikirkan semula. Sekiranya anda memang tidak mahukan bayi itu, berikanlah pada mereka yang lebih memerlukan. Dan berilah peluang untuk bayi itu hidup dengan keluarga yang akan lebih menyayangi mereka.

0 comments: